4x4 Shock cup Mohelnice
Tentokrát jsme vyrazili v pátek odpoledne, protože nás čekala 360 km dlouhá cesta do Mohelnice u Šumperka. Tento seriál se jezdí podle pravidel platných při trucktrialu, která jsou dost odlišná od toho na co jsme zvyklí z MČR, a proto jsme se snažili něco pochitit od ostatních posádek. To se nám celkem podařilo, a po prvním dnu jsme byli o 7 tr. bodů na 4. místě z 15ti posádek. V sobotu jsme měli jeden opravdu zajímavý zážitek. Závěrečnou sekci tohoto dne jsme měli projíždět jako poslední. Sekce byla dost náročná, a posádkám před námi trvalo její projetí dlouho ( v této soutěži není časový limit na projetí sekce ). Tak se stalo, že jsme se dostali na řadu až když byla tma. Na autě nám nefungují světla, protože je nepotřebujeme, a jejich udržování by stálo zbytečné úsilí a peníze. Jediná možnost byla rozestavět okolo sekce auta kterým světla fungovala, a trať projíždět za takovýchto podmínek. ( viz. video ) Byla to docela hustota, ale nakonec jsme v této sekci dosáhli 3. nejlepšího výsledku z naší patnáctičlenné skupiny. V neděli byly na programu 4 trialy, a my jsme měli výhodu, že posádka na 3. místě jezdila před námi. V první sekci si jejich ( shodou okolností také Pajero ) lehlo na břicho na jednom z terénních zlomů, a zízkali asi 200 tr. bodů. Nám stačilo na posun tuto sekci projet s pod 200 tr.b. Bohužel se nám stalo totéž, a získali jsme 290tr.b. Následující dva trialy byly poměrně jednoduché, a nedalo se v nich celkem nic najet. Až v závěrečné sekci nám svitla naděje, protože psádka před námi nedokázala projet jednu z branek. My jsme tuto branku projeli s dotykem brankové tyče ( 8 b. ), a to v závěrečném součtu znamenalo, že jsme se umístili na 4. místě se ztrátou pohých 4 trestných bodů na místo třetí. Dost nás to mrzelo, protože poháry by se moc pěkně vyjímaly ve Sportbaru. Nejdůležitější pro nás ale bylo, že jsme si vyzkoušeli tento závod, a rozhodli jsme se v příštím roce vedle MČR v Offroadtrialu zúčastnit i tohoto seriálu.